Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2010 04:34 - Тва Брюксел е ебаси тъпия град, а италианците са ебаси гадните мангали
Автор: biletche Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5957 Коментари: 3 Гласове:
2



     Здрасти, ходих малко до Белгия да видя кво се случва там... Отидох до там с няколко цели - да си направя кефа, да свърша малко работа и малко на културен туризъм, както викат на гледането на музеи и снимането на готини готически, барокови, класически и т.н. къщи и черкви. Ше започна хронологично, тва трябваше да е увод.
   Исках да си направя пътуването по-интересно, щото имах време да се мотая и реших, че ше летя до Форли, Болоня и ше замина от големото им летище към Шарлероа, Брюксел. Та... Излитаме от София с 10-20 минути закъснение и си кацаме на време във Форли. До тука пътуването е прекрасно. минаваме през аерогарата, която приличаше на нещо средно между малко по-голяма бутка за вестници, тото пункт и... изоставена сграда, естествено никъде няма информационни табла или гише за информация, случайно открихме от къде можем да си хванем автобус към населено място. Питаме рейсаджията за къде пътува и той вика "ми за Форли или за Болоня, за където се съберат повече хора" (ама го каза на италиано-английски) В крайна сметка ни метна до гарата на Форли. От там трябваше да хванем влак до Болоня. Отиваме на гарата, отново липса на информация и каквото и да е, само шибнати някви машини за билети, които са единствено на италиански, много клошари наоколо и няколко тариката, дето ти искат 5€ за да ти помогнат с билетите. Добре, че единия от нашите знаеше италиански малко от малко, та се преборихме с билетите. После добре, че знае че трябва да се валидират, щото ако не знаеш, няма шанс да разбереш. Влакът ни трябваше да е в 12:15 на втори коловоз. Никакви индикации за промяна - нито съобщения по уредбата, нито смяна в надписите на таблата с пристигащи и заминаващи. Въпросният влак пристигна в 12:04 и замина в 12:12 на първи коловоз, добре че въпросния пич им знае номерата и успя да се ориентира. Пристигаме в Болоня, слизаме от влака, тръгваме да излизаме, няква невероятна тълпа в основната зала в сградата на гарата. Отвънка някви мангали - италианци се целят с некви кухи милиционери - карабинери с некви работи. Да, ама ние гониме самолет, успяхме по някъв начин да пробием през тълпата и на мене ми писна и реших да питам некъв милиционер как може да минеме, за да си хванеме самолета. Тоя почна да ми се кара нещо на жабарски и го запсувах на български и минахме през средата на мелето. Некъв ме сочеше и крещеше нещо от типа на "Криминале, криминале, аресто, аресто" та се разправяхме и с тях там. Хванахме рейса, който по разписание трябваше да стигне за около 40 минути до летището, пътувахме около час и и 45 минути. Стигнахме и си хванахме самолета благодарение на тва, че бяхме онлайн чекирани. Свинщината на опашката беше огромна, а бординга закъсня с 40 минути. Изядохме по една пица и по една лазаня, пихме по количка и се качихме на гнусния самолет на Ryanair. Няма толкова гнусна и мърлява авиокомпания, добре, че заспах та да не ги търпя. Ужасно беше. А... пропуснах. В Италия беше по-голяма кочина, отколкото на женския пазар. Единствено площадите им бяха чисти, което е странно, щото се движиш по мърлява улица/булевард и стигаш ан хубаво място, след което продължаваш по кочината.
   Кацаме в Шарлероа, есествено там с транспорта и информацията нямаше проблем, оправихме се с автобус и влак до централната гара на Брюксел. До тука без забележки като изключим безумните завъртулки, които правеше автобуса от летището без да има причина (не, нямаше спирки, до които да ходи, но за сметка на това обикаляше по безумен начин). Явно има някъв замисъл, както и да е. В Белгия влаковете са по-приятни от тези в Италия, в които валеше дъжд, защото и на вън валеше. Стигнахме до централната гара на Брюксел, мног готина, страхотно съоръжение, красиво, абе... яка работа. Там сменихме влака и заминахме за Гент, там всичко беше без забележка, а и имаше много забавления и страхотна архитектура (готика, ренесанс, барок и май малко рококо, не съм убеден дали беше чисто или преходно от барок). За Гент толкова, после отидохме за 2 дена в Антверпен. Този град повече не ми хареса... с изключение отново на старата част, където готиката направо е смазваща и също така червените фенери, които са първите по рода си и са изключителна забележителност като туристическа атракция. Аз не съм от тия, дето ше дадат пари за да топнат чушката, ама ми беше интересно да ги видя кво представляват първите червени фенери. (внимавайте със сините фенери, че там жените са с пишки). Бил съм в Амстердам на техните червени фенери, ама в исках да ги видя първите. От Антверпен се преместихме към Брюксел за още няколко дена. Там единтвеното красиво беше старата част. Иначе града ме изненада с... мръсотията. На 50 метра от гарата се започна... Вървиме по някъв главен булевард и виждаме кашони, найлончета, фасове по земята... спокойно мога да твърдя че не е по-чисто от центъра на София. И това е посред бял ден... После вечерта решаваме че ше ходиме на диксотека, ама докато се натуткаме то стана 2:30 и всички подобни места затвориха. Нищо странно - западна Европа... така е. но навън беше пъъълна кочина вече... всички магазини, ресторанти и т.н. си пльоснали боклука на тротоарите така че няма минаване. На следващата сутрин към 12 на обяд ги почистиха тия свинщини. Старата централна част не е нужно да я обсъждам, тя е смайваща. Пикаещия се оказа много по-малък от представите ми, въпреки че знаех че е малък. Той се оказа 2 педи, ама при неги историята е от значение, а не грандиозността. Седнахме в една кръчма точно срещу пикльото, там беше почти хубаво, като изключим тотално неадекватното обслужване. Междудругото, хванахме невероятно светлинно шоу покрай запалването на коледната им елха. Пълно навсякъде с мангали и клошари, някви задръствания и много мърляви ремонтни дейности... май си правят  некви спирки за метро. Но гнусна история, мърлява. Забележителностите са чудни, но във всяко друго отношение просто тоя град ме отврати. За капак като си заминавахме, на централната им гара, се опитаха да ни нападнат клошари. Успяхме 2 момчета и 2 момичета да ги изгониме, накрая дойде някъв негър да ме заплашва и трябваше да му кажа няколко пъти зиг хайл и да викна некъв ушев да го окроти, че къвто съм спокоен и расовотолерантен, можеше да сане сакатлък... Необяснимо за мен е защо всички тия боклужи бяха на земята... не можеш да видиш на повече от 2 кв. м. чиста площ. 
Изключително мърляв град с големи задръствания... ама култувни хора. както и да е, тва ми повиши мнението за родна София драстично... идете и ше разберете кво имам предвид.



Тагове:   град,   Брюксел,   мангали,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Браво!
11.12.2010 08:34
Изчетох те с кеф!!!
цитирай
2. ketcakuatl - ВСЕ ПАК, ПООБИКОЛИЛ СИ
11.12.2010 18:04
Хубаво, лошо - видял си. Имаше една приказка, че човекът е човек, когато е на път. А за свинщините които описваш - вярваме ти. Жив и здрав човече.
цитирай
3. biletche - Стеф Белчев, аз съм си каруцар. На ...
11.12.2010 21:21
Стеф Белчев, аз съм си каруцар. На нищо не цепя басма и обичам да пиша по тоя "селяндурски" начин, щото е по-близко до реалния контакт, а книжовно не ми е проблем, ама ми звучи префърцунено да казвам каква свинщина е едикъде си и да говоря като адвокат :) Благодаря за коментара, зарадва ме сравнението в края :)
Анонимен, радвам се, че съм те зарадвал
ketcakuatl, за мене е неземен кеф като пътувам, слава богу, доста честа често се случва :) Иначе като изключим свинщините, има страхотна архитектура и готини местенца и хората не са като типичните западняци, а са доста по-топли, отколкото очаквах. А откъде идва ника ти? Звучи ми като име на вулкан :D
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: biletche
Категория: Лични дневници
Прочетен: 90384
Постинги: 24
Коментари: 47
Гласове: 100
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930